Let’s get
in motion:
create; build &
connect
 

Martijn Steur

Terug

Ik ben iemand die leeft voor zijn kansen en pas dit zoveel mogelijk toe mijn dagelijks leven en in mijn werk.

Zo maakte ik een persoonlijke droom waar door in december 2011 met de motor van mijn woonplaats Utrecht naar Kaapstad (Zuid-Afrika) te reizen. Deze reis bracht mij over drie continenten, door twintig landen en schonk mij ontelbare nieuwe ervaringen.

Vanuit mijn achtergrond, ervaring en persoonlijkheid zet ik mij nu met passie in voor uiteenlopende opdrachtgevers, voor wie ik me richt op het samenbrengen van kansen en het ontwikkelen van potentie.

Sinds 1999 heb ik in verschillende rollen gewerkt als commercieel manager, vooral op het gebied van ontwikkeling en exploitatie van zogenaamde ‘high-traffic locations’, waaronder luchthavens, treinstations en winkelcentra.

Hier specialiseerde ik mij in het optimaliseren van klantbelevingen en daarmee het verhogen van de omzet/inkomsten, klantbeleving en het imago (merk) van mijn werkgevers en opdrachtgevers.

Dit deed ik vanuit verschillende werkgebieden zoals: strategieontwikkeling, gebiedsontwikkeling, conceptontwikkeling, category management,  accountmanagement en business development.  In de rol van verantwoordelijk lijnmanager, projectmanager of adviseur werkte ik voor overheden, investeerders, exploitanten en retailers.

Mijn werkzaamheden brachten mij naar vele landen, waaronder België, China, Engeland, Frankrijk, IJsland, India, Indonesië en Zweden. Uiteraard was en ben ik nog steeds werkzaam in Nederland.

 

Geselecteerde Projecten / Werkervaring:

  • De ontwikkeling en implementatie van een  uitgewerkte commerciële strategie voor de luchthaven van Brussel, afgestemd op de overkoepelende bedrijfsstrategie en geïmplementeerd binnen de commerciële organisatie en binnen diverse lopende & geplande projecten en de daar bijbehorende commerciële producten, zoals: winkels , horeca en commerciële diensten.
  • Ontwikkeling van een commercieel gebied voor Terminal 3 Delhi Indira Gandhi International Airport, met een omvang van circa 30.000 m2 commercieel vloeroppervlak verdeeld over 170 verschillende concepten.
  • Commerciële gebiedsontwikkelingsstrategie voor de  landzijdige gedeelten van Terminal 3 Delhi Indira Gandhi International Airport. Het ontwikkelen en vaststellen van een langtermijn strategische focus voor dit omvangrijke gebied. Binnen de scope vielen onder meer: airport terminal, metro-station, vastgoed en retail.
  • Toekomstige retail strategy ontwikkeling en implementatie binnen het gebiedsontwerp van een nieuw te ontwikkelde terminal voor een van Europa’s leidende luchthavenorganisaties.
  • Ontwikkelen en managen van een koopgedragonderzoek en vertaling naar een concept innovatie traject voor een grote exploitant van winkelcentra.
  • Het realiseren van nieuwe internationale samenwerkingsverbanden, waaronder: management contracten, joint-ventures en/of aandeelhoudende posities voor Schiphol Group.
  • Secretaris van de Chief Commercial Officer & bestuurlid van Schiphol Group.
  • Omzet verantwoordelijk voor de horeca operatie binnen Stockholm Arlanda Airport (Zweden) die omvatte op dat moment: 38 bars, restaurants and cafés.
  • Het creëren en implementeren van een commerciële strategie, bepalen van de marketing mix voor locaties binnen het terminal gebouw en de allocatie van commerciële functies (winkels, horeca, commerciële diensten, parkeren en adverteren) binnen het domein gebiedsontwikkeling van Schiphol Group.
  • De ontwikkeling en aansturing van diverse commerciële projecten, zoals: ‘Master Plan Lounge 3’ voor Amsterdam Airport Schiphol.
  • De ontwikkeling en dagelijkse operationele aansturing van de commerciële on-line winkel See Buy Fly Pre-order.
  • Accountmanagement  ter bevordering van de commerciële exploitatie van horeca, winkels en commerciële diensten (banken, entertainment, autoverhuur) binnen het See Buy Fly (Tax- & Duty Free) en Schiphol Plaza winkelcentrum van Amsterdam Airport Schiphol.